Blogi Oknonet.pl

pełną ofertę znajdzie pan tu...

Środa, 30 października 2013

Kiedy odpowiadasz ma maile klienta, zrezygnuj ze standardowych formułek typu „witam, pełną ofertę znajdzie Pan/Pani tutaj”.

Potraktuj go indywidualnie - podziękuj za zainteresowanie twoją ofertą. Zapytaj, jak możesz najlepiej pomóc w spełnieniu potrzeb. Zaproponuj bezpośredni kontakt na żywo lub przez telefon. I nie mów, że nie masz na to czasu - no chyba, że nie masz ochoty na zarabianie pieniędzy...

 

 

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze

Słowa kluczowe - sprawdź swoje ...

Czwartek, 24 października 2013

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową w internecie, sprawdź jak często ludzie wpisują w wyszukiwarce słowa kluczowe dla twojej firmy...Pomoże ci to uniknąć wielu błędów. Możesz to sprawdzić tu:  

http://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner

 

 

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

 

Skomentuj / Zobacz komentarze

Znicz do okna?

Środa, 23 października 2013

Ciekawe, czy jakiś sprzedawca okien zorganizował kiedyś promocję "Znicz do każdego okna"? śmiech

 

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze

Badamy satysfakcję ...

Wtorek, 22 października 2013

 

Wysyłacie czasem przedstawciela waszej firmy na spotkanie z klientem na jego budowie...A sprawdzacie, jak poszło mu spotkanie? Jakie wrażenie zrobił na kliencie? Jaka jest szansa, że klient jest tak zadowolony, że kupi? A jeśli zadowolony nie jest, to co zawiodło (tylko nie mówcie, że cena...)

Przykładowy plan takiej rozmowy badającej satysfakcję klienta po spotkaniu, mógłby wyglądać tak:

1. Przedstawiamy siebie i cel w jakim dzwonimy:

„Nazywam się Anna Nowak. Dzwonię z firmy Okno. Niedawno był u Pana nasz przedstawiciel Handlowy. Chciałabym poznaćPana opinię na temat tej wizyty. Czy ma Pan teraz 5 minut czy woli Pan, żebym skontaktowała się z Panem w innym terminie?” (jeśli wolałby w innym, koniecznie ustal w jakim…)

2. Jeśli klient wyrazi zgodę na rozmowę, przedstawiamy jej przebieg – np. „Zadam Panu kilka pytań, Pana opinia będzie dla mnie bardzo ważna. Zajmie to nam około 5 minut”.

3. Zadajemy pytania, dotyczące spraw, które chcemy zbadać, np:

"Czy nasz przedstawiciel przedstawił Panu ofertę jasno i klarownie? Czy pokazał to, czym różnimy się od innych producentów okien? Co zapamiętał Pan z tej rozmowy najlepiej? Co nasz pracownik mógłby zrobić lepiej? Czego Pan oczekiwał po takim spotkaniu? - te pytania są przykładowe, przygotujecie na pewno własne, dotyczące zagadnień, które chcecie badać. Są dwie możliwości takiego badania – albo ustawiona skala, klient tylko wybiera miejsce na skali (np od "bardzo zadowolony" do "bardzo niezadowolony" albo pytania otwarte – lepsze, dające większą wiedzę, chociażwymagające od słuchacza większego skupienia, robienia dokładnych notatek, obiektywnego wyciągania wniosków.

 

4. Zakończeniem rozmowy jest podziękowanie za odpowiedzi i zapewnienie klienta, że jego opinie są dla nas niesłychanie ważne (tak, nawet jeśli brzmi to jak przerysowany komplement...)Możecie też dorzucić bonus - w podziękowaniu za udział w badaniu dodatkowe 2 - 3 % rabatu, jeśli zdecyduje się kupić u was...

Jaki cel i sens takich rozmów? Wcale nie chodzi o to, żeby zdołować pracownika, któr był na spotkaniu z klientem (bo pewnie wielu klientów sobie ponarzeka na obsługę, jeśli już będą mieli taką możliwość).

Głównym celem jest sprawdzenie, jak bardzo wpasowaliśmy się w oczekiwania klienta, jakie mamy szanse na jego zakup u nas. Takich telefonów zwykle nie wykonuje wiele firm, więc mamy też szansę na wyróżnienie się i przypomnienie klientowi o nas, na zbudowanie dobrego skojarzenia. Lubimy ludzi, którzy cenią sobie nasze zdanie, lubią nas słuchać, mówią, jak ważne jest to, co myślimy. Dlaczego więc tego nie wykorzystać na naszą korzyść?

 

 

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

 

Skomentuj / Zobacz komentarze

Sprawdź, jak cię widzą ...

Wtorek, 22 października 2013

Zanim wyślesz swój mailing, sprawdź jak się wyświetla u potencjalnych odbiorców. Nadawca tego maila tego nie zrobił. Ale za to zrobił złe wrażenie na odbiorcy...

Skomentuj / Zobacz komentarze

Przyciągasz czy odstraszasz?

Poniedziałek, 21 października 2013

Zasada dowodu społecznego mówi o tym, że łatwiej nam się kupuje wiedząc o tym, że inni też już wybrali ten produkt. Jednym ze sposobów wykorzystania tej zasady jest pokazywanie na stronie www zdjęć z realizacji. Galeria pięknych okien i drzwi może czynić cuda śmiech 

No chyba, że wstawimy sobie na naszą stronę zdjęcia takie jak te:

Okna może i piękne, ale nie dane nam jest tego dostrzec, bo brzydota budynku i grafitti przyciągają całą uwagę... To samo zdjęcie można zrobić z innej perspektywy, a jeśli już upieramy się na taką właśnie - poddajmy je najpierw obróbce graficznej. Malunki na murze z samego muru nie tak łatwo wyczyścić, ale w programie graficznym możecie przemalować cały budynek dużo szybciej niż w rzeczywistości.

Zdjęcia tworzą pierwsze wrażenie, budują skojarzenia, zachęcają do kontaktu z firmą. Zróbcie wszystko, żeby tego nie popsuć...

PS- tablicę rejestracyjną na samochodzie zamazaliśmy (na stronie producenta okien każdy może ją odczytać - co może przynieść nieprzyjemne skutki, kiedy właściciel samochodu okaże się nie być miły :-)

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze

dobry początek

Czwartek, 17 października 2013

Wracamy do tematu e-maili reklamowych.

Kiedy już stworzyliście tytuł idealny, zachwycający, zapierający dech w piersiach odbiorcy, kiedy ten już rzuca się, by błyskawicznie otworzyć wiadomość i poznać to, co zapowiada tytuł... pozostaje wam "tylko" stworzyć taką treść maila, by odbiorca się nie rozczarował...

Łatwe zadanie? Całkiem łatwe, jeśli znacie kilka zasad, dotyczących pisania maili czy newsletterów reklamowych.

Po pierwsze stwórz dobry nagłówek, czyli początek wiadomości.

Treść nagłówka ma być unikalna i od razu przynosić korzyści odbiorcy. Znacie na pewno przykład takich maili, które korzyści żadnych w nagłówku nie przynoszą "Firma X działa na rynku stolarki otworowej od dawna". "Firma Y zakupiła nową linię produkcyjną" - też się cieszymy. Ale co z tego ma odbiorca? Gdzie konkretnie nazwana korzyść? Czy po takim początku chce wam się czytać dalej (no chyba, że jesteście z konkurencyjnej firmy, wtedy poczytacie, żeby zobaczyć, czym się konkurencja chwali...)

Najważniejsze pytanie, jakie powinienieś sobie zadać przed stworzeniem nagłówka maila - co z tego będzie miał odbiorca. Nie ty i twoja firma.

Korzyść to coś, co odbiorca będzie miał z tego, że maila przeczyta do końca. Zupełnie niekoniecznie musi być to rabat. Może lepsza będzie przydatna wiedza? Praktyczne porady eksperta, z których odbiorca może skorzystać? Konkurs? Poradnik? Relacje klientów, którzy skorzystali z usługi/produktu?

Zamiast więc pisać o tym, że zakupiliście linię produkcyjną, napisz "Przeczytaj, na jakie elementy okna zwrócić szczególną uwagę, żeby być zadowolonym do końca życia"...

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze

Kumplujemy się ?

Wtorek, 15 października 2013

"Tadeuszu, czy widziałeś już nasze nowe okna?"

"Marianno, jak tam twoja budowa?"

Personalizacja stosowana w temacie wiadomości mailowych to całkiem dobry pomysł...o ile klient - odbiorca twojej wiadomości - zaakceptuje to, że zwracasz się do niego po imieniu. A skąd wiesz, że to akceptuje? No właśnie, tego nie wiesz :-)

Więc zastanów się dobrze, czy na pewno chcesz stosować personalizację w mailach reklamowych, bo czasem taki mail zrobi się więcej złego niż dobrego.

Wymyślając temat maila weź pod uwagę, że dobrą siłę przyciągania mają pytania. Możesz więc zastosować styl intrygujący, pytający, który przez to, że umiejętnie porusza ważne z punktu widzenia odbiorcy tematy, przyciąga pytaniami - zachęca odbiorcę do otworzenia e-maila od ciebie.

Przykłady?  

"Czy nasze okna na pewno są dla ciebie?"

"Czy wiesz już, w jaki sposób zaoszczędzić 76% na rachunkach za ogrzewanie?"

"Czy na pewno już wszystko wiesz o oknach?"

------------------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze

Wezwij do akcji

Poniedziałek, 14 października 2013

W ostatnim poście pisaliśmy o nadawcy maila - niesłychanie ważnym elemencie mailingu reklamowego.

Żeby odbiorca uznał e-mail za ciekawy i intrygujący, wart kliknięcia w ikonkę „otwórz” – do kompletu musi być jeszcze dobrze skonstruowany temat. Nie liczcie na to, że temat „Oferta promocyjna” albo „Informacja handlowa” powali waszego potencjalnego odbiorcę na kolana, każe mu odstawić kawę, odłożyć wszystko to, czym właśnie się zajmował i rzucić do czytania… Jeśli chcecie popełnić jeszcze większy błąd - zostawcie puste pole tematu - a co tam, niech się odbiorca sam domyśla, o czym właśnie chcieliście do niego napisać...

Sposobów na takie skonstruowanie tematu, by przyciągał uwagę jest wiele. 

Dziś o jednym z nich –„call to action”.

Wezwanie do akcji to zastosowanie w temacie e-maila zwrotów pokazujących pewne korzyści i wywołujących u czytelnika konkretną akcję.

„Zobacz teraz okna X, na których oszczędzisz 76%”

„Zostało kilka godzin naszej jesiennej oferty, zamów wycenę dziś do 17.00”

"Nikt inny nie ma takich okien, sprawdź dlaczego..."

W kolejnym poście podpowiemy wam, czy warto stosować personalizację i humor w mailingu.

-----------------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

  Skomentuj / Zobacz komentarze

Kto nadaje?

Piątek, 11 października 2013

Mailing reklamowy...Stosujecie?

Wiele firm okiennych stosuje. Pozapisywałam się więc na wszystkie możliwe newslettery, żeby prześledzić o czym producenci i sprzedawcy okien piszą do klientów...No i jak zwykle, po przeczytaniu kilkudziesięciu przykładów, będę się czepiać...

Dziś błąd pierwszy - taki, który powoduje, że mail jest często od razu kasowany, wyrzucany ze skrzynki albo od razu trafia do spamu. Nadawca wiadomości...

Gdybyśmy mieli stworzyć antyporadnik pisania maili reklamowych, główna anty-zasada brzmiałaby tak:

"Zupełnie się nie przejmuj się tym, kto wyświetla się u odbiorcy jako nadawca maila. Przecież dla klienta najważniejsza jest treść, a nie to, kto do niego pisze..." 

Niestety, ale tę antyzasadę stosuje niesłuchanie wielu nadawców. Listy, które mają zachęcać do poznania oferty firmy, poinforowania o ciekawej promocji w firmie okiennej, zachęcenia do spotkania z doradcą od okien, dostałam np od nadawców Wojtas78@(...).pl, Kasiaczek@(...).pl, oddzialrzeszow15@(...).pl

Jeśli wysyłasz maile do klientów, zadbaj o to, żeby zamiast twojego adresu mailowego (szczególnie tak mało profesjonalnego jak powyżej...) wyświetlała się nazwa, która ma zachęcić klienta do przeczytania maila. Zmianę adresu mailowego na inną, wyświetlaną nazwę oferują wszystkie programy pocztowe, również te bezpłatne. Zamień więc Wojas78 na "Wojciech Kowalski - Doradca ds Wyboru Najlepszych Okien" a Kasiaczek na "Katarzyna Malinowska - ekspert techniczny (tak, kobieta zna się na oknach:-)"

Możesz oczywiście być bardziej poważny i standardowo zostać przy imieniu i nazwisku - ale czemu nie spróbować przyciągnąć uwagę klienta już od samego początku, na etapie decydowania przez niego, jakie maile skasuje od razu, a do jakich zajrzy?

------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze