Blogi Oknonet.pl

Kto nadaje?

Piątek, 11 października 2013

Mailing reklamowy...Stosujecie?

Wiele firm okiennych stosuje. Pozapisywałam się więc na wszystkie możliwe newslettery, żeby prześledzić o czym producenci i sprzedawcy okien piszą do klientów...No i jak zwykle, po przeczytaniu kilkudziesięciu przykładów, będę się czepiać...

Dziś błąd pierwszy - taki, który powoduje, że mail jest często od razu kasowany, wyrzucany ze skrzynki albo od razu trafia do spamu. Nadawca wiadomości...

Gdybyśmy mieli stworzyć antyporadnik pisania maili reklamowych, główna anty-zasada brzmiałaby tak:

"Zupełnie się nie przejmuj się tym, kto wyświetla się u odbiorcy jako nadawca maila. Przecież dla klienta najważniejsza jest treść, a nie to, kto do niego pisze..." 

Niestety, ale tę antyzasadę stosuje niesłuchanie wielu nadawców. Listy, które mają zachęcać do poznania oferty firmy, poinforowania o ciekawej promocji w firmie okiennej, zachęcenia do spotkania z doradcą od okien, dostałam np od nadawców Wojtas78@(...).pl, Kasiaczek@(...).pl, oddzialrzeszow15@(...).pl

Jeśli wysyłasz maile do klientów, zadbaj o to, żeby zamiast twojego adresu mailowego (szczególnie tak mało profesjonalnego jak powyżej...) wyświetlała się nazwa, która ma zachęcić klienta do przeczytania maila. Zmianę adresu mailowego na inną, wyświetlaną nazwę oferują wszystkie programy pocztowe, również te bezpłatne. Zamień więc Wojas78 na "Wojciech Kowalski - Doradca ds Wyboru Najlepszych Okien" a Kasiaczek na "Katarzyna Malinowska - ekspert techniczny (tak, kobieta zna się na oknach:-)"

Możesz oczywiście być bardziej poważny i standardowo zostać przy imieniu i nazwisku - ale czemu nie spróbować przyciągnąć uwagę klienta już od samego początku, na etapie decydowania przez niego, jakie maile skasuje od razu, a do jakich zajrzy?

------

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Komentarze

CytujPaweł Pietruczanis, Środa, 16 października 2013
Takie nieprofesjonalne podpisy w mailu reklamowym sprawiają, że od razu ląduje on w koszu - o ile wcześniej mój program antywirusowy nie wrzucił go do spamu. Niestety - w samych firmach współpracujących też adresy nie są dobrze opisane czym utrudniają nam właściwy odbiór..