Blogi Oknonet.pl

Serwis i pęknięcia szyb

Piątek, 8 lutego 2019

Śledzę net, szczególnie w przypadkach „obiektywnie złożonych” a takie są właśnie pęknięcia szyb. Fakty są takie:

  1. Producent ma kartę gwarancyjną (lub nie).

  2. Karta jest łatwo dostępna dla klienta by mógł się z nią zapoznać przed zakupem.

  3. Jest w niej zapis, ze gwarancja nie obejmuje m.in.: pęknięć szyb. (ktoś poda wyjątki?)

  4. Reklamacja jest zwykle odrzucana, ale „w ramach dobrej współpracy” producent dostarcza sprzedawcy nową szybę (jeśli nie jest za duża, czyli droga) by ten ją wymienił na własny koszt.

  5. Klient jest zadowolony lub nie i dalej drąży temat.

 

Problem rodzi się zwykle w pkt2(klient nie mógł się dowiedzieć) a jak już karta jest (pkt3), to nikt nie będzie przecież klienta straszył, że pęknięcia nie podlegają gwarancji, szczególnie przy dużych szybach. Robi to ktoś poza mną?

 

Samo pęknięcie. Zdarza się. Sprzedawcy znają realia i niechęć serwisów. Zwykle od razu zaczynają śpiewkę że to nie podlega, czasem zdeklarują się obejrzeć i zgłosić, ale bez wiary... Czasem całość rozgrywa się w atmosferze dobrej woli i jest ok. Gorzej jak szyby są duże..

 

Wiadomo, to dyskusyjne. Czy szybę uszkodzili montażyści, czy może szklarze w fabryce. Nie każdy monter się przecież przyzna, że zaczepił o mur..

Do czego dążę: nastawienie fabryki jest na nie. Z góry. TO powoduje złość na dalszym etapie. A wystarczyłoby jednak wykazać dobrą wolę i rozpatrzyć sprawę. Nie odrzucać z góry, nie zwalać winy na niższe szczeble. Będzie uczciwiej..

Komentarze