Blogi Oknonet.pl

Cenię Urzędowskiego..

Czwartek, 2 czerwca 2011

Do tego tematu przybierałem się wielokrotnie. Zawsze odkładałem go jednak na później. Ale wcale nie dlatego, że może nie miałbym o czym napisać:))

To konkretnie, do rzeczy:

Uczciwość rynkowa. A przynajmniej jej idealistyczne założenia. Ileż to razy dealerzy proszą Urzędowskiego o podniesienie cen. Tzn nie tyle cen, a cennika. By można było dawać po 30% rabatu. I zawsze nie znajduje to zrozumienia u Urzędowskiego. I chyba dzięki temu cenniki okien drewnianych w Polsce są jeszcze w miarę normalne. Ostatnio ten sam temat padł przy rozmowie o PCW. Nie było dyskusji, bo zdanie fabryki ( a raczej jej szefa) każdy znał.

Klienci nie są szczęśliwi, bo nie dostają wielkich rabatów. Ale ci nasi Klienci są raczej trzeźwo myślący i potrafią odróżnić cenę od rabatu. Chociaż niektórzy dealerzy próbują kształtować swoje ceny i dorzucają co nieco do kalkulacji. Nie zawsze oddają to rabatem. I wiecie co zrobił Urzędowski? Dopisał w umowie odpowiedni paragraf zakazując sprzedaży drożej... Teraz wierzycie że zależy mu na uczciwym podejściu do Klienta?

Równość dealerów. Kolejny punkt, który mnie fascynuje. Nie uwierzycie, ale każdy ma raczej taki sam rabat. Nie ma przywilejów czy też finansowych naród za wysokie obroty lub dobre znajomości. Dzięki temu każdy ma /prawie/ równe szanse i tylko od przedsiębiorczości lokalnego sprzedawcy zależy sukces. Nie ma przesadnej walki cenowej (chociaż dealerzy i tak narzekają – ja też;), żaden dealer nie urasta w przesadną siłę zarażającą fabryce. I chyba dzięki temu nie ma tu zastosowania zasada 80/20 (czyli 80% dochodów wypracowuje 20 najlepszych odbiorców). Zaskakujące, ale pierwsza strona rankingu dealerów jest wyjątkowo równa jak na tego typu zestawienia.

Wyczucie rynku i dostosowanie produktu. Bez tego nie byłby jedną z największych firm w segmencie drewna. Nie pamiętam czasów wprowadzenia okien jednoramowych z drewna klejonego, ale pamiętam końcówkę lat 90. Pracowałem u producenta plastiku. Standardem było u nas okno z szybą k 2,9. Niekiedy klienci dopłacali duże kwoty za lepsze szyby K1,7 czy też 1,3. Nikt nam nie uzmysławiał, że Ci Klienci robią to z troski o swoje wydatki na ogrzewanie. W Urzędowskim normą było już wtedy 1,1. Podobnie okno Galux. Także to było coś, co pociągnęło standard produktu do przodu.

Oczywiście są też kroki firmy, z którymi się nie zgadzam, ale.. kto nie próbuje ten nie ma.

Nie za wiele napisałem? Owszem. Pewnie temat „za co nie lubię Urzędowskiego” byłby bardziej obfity i chętniej czytany.. ale to moja sprawa:)

Ps. W sumie to napisałem ten tekst jakieś 2 miesiące temu.. ale go nie zamieściłem. Dlaczego? Bo mój główny „powód” - czyli normalny cennik przestał być aktualny. Urzędowski uległ i odtąd też w plastiku są piętrowe rabaty powyżej 30%...

Komentarze

, Czwartek, 2 czerwca 2011
witam, Jak na dzien dzisiejszy wyglada sytuacja w firmie ?Zmienil sie sklad ekipy na szczeblu kierowniczym ? Czy sytuacja jest stabilna ? Podziwiam tez ze takim wiernym fanem marki Urzedowski jestes.Przekonales mnie . W przyszlym tygodniu zadzwonie i poprosze o aktualna oferte. Pozdrawiam
szczeblina, Czwartek, 2 czerwca 2011
Finlandia mam 15 letnie doświadczenie w sprzedaży stolarki otworowej.Tak jak ty byłem kiedyś przedstawicielem handlowym może gorszym może lepszym od ciebie. Potrafię wyprodukować okno zaczynając od piły a kończąc na szkleniu wraz z kontrolą jakości.Powadziłem zajęcia w zakresie sprzedaży oraz poprawnego montażu okien i drzwi. Uważam że doświadczenie i wiedza jest w tej branży najważniejsza . Jednak maniakalne bronienie marki U cię ośmiesza . Nic ci nie pomoże promowanie tej firmy jak ma paść i tak padnie , a reklamację na stolarkę drewniana spadną na ciebie jako sprzedawcę. Chyba że U jak piszesz jest tak przewidywalny i dobroduszny iż w umowie dla dealerów ten temat bierze na siebie.
Piotr G., Piątek, 3 czerwca 2011
Paweł trafnie to ująłeś, opisując uczciwe podejście do rynku J. Urzędowskiego. Niestety wszystkie jego kłopoty wzięły się z tego podejścia, bo jest ono nierynkowe. Znam wiele firm okiennych mniej uczciwych wobec klienta ale radzą sobie świetnie są małe, prężne i prcują na dużo niższych kosztach niż Urzedowski a ceny mają albo takie same albo wyższe. To co kreuje Urzędowski nie sprawdza się, może poza tym że ma mocną i lojalna sięc sprzedaży, która jeszcze w tej sytuacji go ratuje. Uwierz mi na pewno jest wiele innych prostrzych sposobów na biznes. Kiedyś pewnien klient Marki Urzędowski ze Szczecina który dostał okna po terminie ( czekał ok. 3 razy dłużej niż zakładano poczatkowo) chciał rekompensaty, rabatu za opóźnienie, zaproponowałem mu odsetki ustawowe ( symboliczna kwota) bardzo się zdenerwował i zarządał 20% rabatu, ja mu na to że firma ma tylko kilka procent zysku a on na to, że sprzedaje marchewkę na targu i zarabia 25 - 40 % więc tylko może współczuć takiej firmie. Dinozaury tez wyginęły a były wielkimi zwierzętami i kiedyś dominowały na świecie.
Laura, Piątek, 3 czerwca 2011
Witam..tak sobie przeczytałam komentarz szczebliny, i zastanawiam się nad...sformułowaniem "maniakalnośc" w danym temacie. I myśle sobie..że jesteś bardzo niesprawiedliwy ( trochę głupie to słowo w dzisiejszych czasach-tacy ludzie praktycznie nie istnieją, choć ja znam osobiscie takie wyjątki i jestem z tego bardzo dumna! ), i nie zmienia to faktu, że każdy ma prawo wyrazić własne zdanie, nawet jeśli ono Ci nie leży ( czytaj nie pasuje, nie akceptujesz - bo masz inne- powody nie interesują mnie, zakładam że je znam:) )i zakładając że jest prawdziwe i potwierdzone..O Urzędowskim można napisać wiele, jeszcze więcej powiedzieć..ale dlaczego ktoś ,kto potrafi jeszcze wyrazić sie pozytywnie o firmie jest przez Ciebie ośmieszany?!Co ma paść to padnie, co będzie wisieć to się nie położy. Czas i tak wszystko pokaże, jest nieubłagalny a i tak mało go już ludzkości zostało, wiec póki Firma jest i sprzedaje produkty, nietaktem wielkim jest jej poniżanie. Bardzo delikatnie dziś komentuję, ale może słowo "dobrodusznośc " nie jest takie zupełnie puste. Ps.A do sprzedawanych marchewek z zyskiem 25-40%, tylko jedną mam wizję po przeczytaniu- jaki zysk będzie miał klient jak mu powódź zmyje lata pracy.Odszkodowanie to nie wszystko, bo w końcu Dinożarłów -jak je milusio nazywam już nie ma- są jak bajka!
Maholew, Sobota, 4 czerwca 2011
Nie wiem czemu....? ale mam wrażenie, że nowy temat ale komentarze są na stary, pozdrawiam optymistów...
Paweł, Niedziela, 5 czerwca 2011
Nie rozumiem stwierdzenia firma U, tzn wiem co to oznacza tylko że ta firma ma już kilka innych spółek, żeby do pieniędzy nie dobrali się komornicy... Powiedzcie w takim razie z kim podpisaliście umowy? Z U dystrybucja czy jakimś innym tworem?
Maholew, Wtorek, 7 czerwca 2011
Panie Pawle (wpis niedziela 5 czerwca) - tego typu rozważania należało umieścić pod listopadowym wpisem autora blogu pt. Kto rzucił kamieniem? Tu wypowiadamy się na odmienny temat..... czytajmy ze zrozumieniem....
Paweł Pietruczanis, Czwartek, 9 czerwca 2011
Kilka ostatnich dni spędziłem na montażach (nie powiem jakich okien, bo na prawdę uznacie mnie za maniaka;p )- a tu widzę, że blog nie odpoczywa:) Dziękuję za wszystkie komentarze, szczególnie miłe są te pozytywne :) Odniosę się jednak do negatywnego: Szczeblina - nie uważam, że byłem wzorowym przedstawicielem. Rozwinę ten temat innym razem, bo od dawna mi chodzi po głowie. Po prostu cenię sobie Urzędowskiego za ideały. Jego produkt jeszcze bardziej i na tym się skupiam. A że Wy byście chcieli usłyszeć że to wszystko padło ostatecznie.. no cóż - nie mam dla Was dobrych wiadomości ale jak padnie to powiem:). Ps. W razie upadku w sprawach serwisu boję się tylko jednego: że nikt mi nie będzie potrafił dorbić tak ładnych skrzydeł.
Pozdrawiam Piotr G., Piątek, 10 czerwca 2011
Masz racje Paweł okna są super mam już prawie 7 lat a lakier jak nowy, chociaż mówiło się, że po 3-5 latach trzeba odnawiać. Okucia chodzą bez zarzutu, drzwi wejściowe i wewnętrzne też szkoda że sosnowych już nie ma, potrzebuję 1 szt 70 lewe może ktoś ma na zbyciu, bo rzeczywiście podrobić się nie da.
dawid1825, Wtorek, 12 lipca 2011
Urzędowski to firma kant tylko kantują i nic nie wiedzą jak się do nich zadzwoni o termin realizacji okien zamówiłem okna pcv Salamender BluEvolution czekam już 17 tydzień i nikt nie wie kiedy okna będą.
gośc, Środa, 13 lipca 2011
Tak to najwiekszy problem firmy Urzedowski brak informacji - dezorganizacja produkcyjna. Jak na to wszystko może spokojnie patrzyc Pan Urzędowski - Niemozliwe.
ted, Środa, 13 lipca 2011
to fakt , terminy w Urzędowskim są niestety niezgodnie oczekiwaniami .Ale druga strona medalu jest taka , że są to okna wysokiej klasy na które warto czekać
gość, Czwartek, 14 lipca 2011
Niestety wycofywane są z produkgli kolejne wyroby - parapety i Dw to b. zły sygnał
Paweł Pietruczanis, Piątek, 15 lipca 2011
Nie będę ukrywał, że terminowość, a raczej jej brak w ostatnim miesiącu mnie drażni. Kiedyś ktoś napisał, że to taka nieuleczalna choroba tej firmy, bo powraca falami co kilka lat. To jest jedna z rzeczy, za które mają u mnie minusa. Brak mi na to słów. I nie rozumiem, dlaczego to nie jest priorytet w celach do osiągnięcia.
gośc, Sobota, 16 lipca 2011
Szanowny kolego był okres czyli lata 2007 do 2009 że firma Urzedowski produkowała wszystko w terminie ba z wyprzedzeniem a my mieliśmy wszystkie informacie z produkcji informacje były kompetentne i rzeczowe i po co tych ludzi Pan Urzędowski wymienił . Pawle wytłumacz mi to może coś Ty wiesz.
, Piątek, 22 lipca 2011
Państwo mylą pojęcia, terminy realizacji są pochodną płynności finansowej a brak informacji to po prostu brak pieniędzy. Firma Urzędowski zawsze finansowała się z zaliczek więc jak terminy są przeciągane to czeka na jeszcze więcej wpłąt bo z zaliczek klientów zapłaciła coś innego. Ale oczywiście nikt mi nie uwieży bo siła marketingu jest większa. Już nie paniętacie jakie bajki ludziom sprzedawałem przez 7 lat na moim telefonie komurkowym odbyłem tyle rozmów o terminach że aż żal o tym gadać. Życzę wszystkim krótkich terminów realizacji. PS. Tomek M ( był kiedyś taki dyrektor regionalny ) powiedział wszystko się spóźnia pociągi się spóźniają, zegarki się spóźniają i terminy też.
Paweł Pietruczanis, Piątek, 22 lipca 2011
Współczuję, bo widzę, że te bajki sprzed lat męczą po nocach. Tak, wszystko się spóźnia. Niektóre rzeczy regularnie. A można żyć uczciwie, nawet w takich sytuacjach.
Paweł Pietruczanis, Piątek, 22 lipca 2011
To na przekór Waszym wpisom dodam kolejny punkt, za który cenię Urzędowskiego: za realizację kompletnych zleceń. Nikt nie przysyła mi kilku okien, nie czekam na pozostałe niewiadomo ile. Jedno zlecenie - jeden transport. A mogli by wysłać to co mają, wystawić fakturę i oczekiwać że zapłacę za towar z którym nie mam co zrobić poza przestawianiem w magazynie. To cenię.
gość., Niedziela, 16 października 2011
Współczuję Panie Pawle bo nie długo będzie się Pan musiał znaleśc w nowej rzeczywistośći. To tylko kwestia czasu jak bedzie nowy właściciel firmy Urzedowski sp.z.o.o w upadłóści. Jak wtedy się bedzie Pan zachowywał jakoe bedą relacje pomiedzy Panem a nowym właścicielem. Zapewnie będą nowe zasady i porządki w firmie .Życze Panu powodzenia.
Paweł Pietruczanis, Środa, 19 października 2011
:) Ostatni komentarz nie zmienia faktu, co do powodów, dla których cenię Urzędowskiego :) Prosiłbym o bardziej trafne wypowiedzi, ale jeśli już o tym mowa, to zlecenia realizuje mi firma Urzedowski Dystrybucja. Nie mialem okazji do żadnego kontaktu z likwidatorem.
Peter, Prešov Sloven, Niedziela, 27 listopada 2011
Dobry den, precital som si vase prispevky a teraz neviem co si mam o oknach a firme urzedowski mysliet, je to dobra alebo zla firma mam si tam kupit okna alebo nie? Mozete mi niekto napisat adresu kde ma Urzedowski svoj salon v Nowim Targu, alebo v Novym Saczu? Dakujem
Paweł Pietruczanis, Poniedziałek, 28 listopada 2011
Sobie bym kupił, swoim klientom śmiało proponuję. Bez najmniejszych obaw. O adres dobrego punktu pytałbym bezposrednio w fabryce, bo o ile wiem, to z dealerem z Nowego Sacza zostala zakonczona wspolpraca. Na Slowacji tez byla dobrze rozwinieta siec sprzedazy i kontakty sa tu: http://www.urzedowski.com.pl/?p=pl/2siecsprzedazy/europe/slovakia