Blogi Oknonet.pl

Najnowsze wpisy

2014-02-05 13:25:31

Gender ?

2014-01-27 11:40:40

Zaraźliwy brak entuzjamu

2013-10-23 13:51:40

Znicz do okna?

2013-10-22 09:59:45

Badamy satysfakcję ...

2013-10-22 08:48:50

Sprawdź, jak cię widzą ...

2013-10-21 13:58:59

Przyciągasz czy odstraszasz?

O mnie

Archiwum

2012

Luty, Marzec, Kwiecień, Czerwiec, Lipiec

2013

Luty, Marzec, Kwiecień, Wrzesień, Październik

2014

Styczeń, Luty, Wrzesień

Co było źle???

Piątek, 5 kwietnia 2013

Po ostatnim wpisie, opisującym wizytę w jednym z okiennych salonów, dostałam kilka maili z pytaniami, które można wspólnie zebrać do worka z napisem "No ale co było źle?". No właśnie, co było źle? Sprzedawca się starał... Kawę zrobił...

Dziś parę słów o tym, co było źle na samym początku tego spotkania. 

Klienci podejmują decyzję emocjami. Owszem, potrafią ją potem pięknie zracjonalizować. Przekonywać samego siebie i innych, że kupili, bo jakość, bo cena, bo gwarancja. Nieprawda. Zdecydowały emocje. I dlatego tak ważne jest to, żeby zadbać o to, by emocji negatywnych było jak najmniej. A najlepiej wcale...

Klient, który pojawia się u nas po raz pierwszy, ocenia nasze pomieszczenie. I w jego głowie natychmiast tworzy się siatka skojarzeń, pierwsze wrażenie jest błyskawiczne i nieodwracalne. Jeśli więc wchodzimy do pomieszczenia, w którym brudne kartony stoją na podłodze (a firma nie jest akurat w trakcie przeprowadzki), okna, które chcieliśmy kupić, są brudne i zakurzone, na biurku sprzedawcy stos kartek miesza się z kubkami po kawie - nie możemy liczyć na to, że wrażenia klienta pozwolą mu na łączenie naszej firmy wyłącznie z przyjemnymi emocjami. 

Pierwsze wrażenie, jakie robi na kliencie nasze pomieszczenie sprzedaży - możemy o nie zadbać, możemy je sami kreować, możemy pomóc klientowi dobrze nas kojarzyć. Wstań z krzesła, wyjdź przed swój punkt sprzedaży, rozejrzyj się wkoło oczami klienta. Wejdź do środka, spójrz na swoje pomieszczenia tak, jakbyś był w nich po raz pierwszy? Jest ok ? W takim razie możesz spokojnie usiąść :-)

---

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

Skomentuj / Zobacz komentarze