Blogi Oknonet.pl

Najnowsze wpisy

2014-02-05 13:25:31

Gender ?

2014-01-27 11:40:40

Zaraźliwy brak entuzjamu

2013-10-23 13:51:40

Znicz do okna?

2013-10-22 09:59:45

Badamy satysfakcję ...

2013-10-22 08:48:50

Sprawdź, jak cię widzą ...

2013-10-21 13:58:59

Przyciągasz czy odstraszasz?

O mnie

Archiwum

2012

Luty, Marzec, Kwiecień, Czerwiec, Lipiec

2013

Luty, Marzec, Kwiecień, Wrzesień, Październik

2014

Styczeń, Luty, Wrzesień

Pracownik jak żywa reklama...

Poniedziałek, 4 lutego 2013

Firmy na okiennym rynku różnią się ludźmi. Oczywiście, również produktami, ale to właśnie ludzie o tych produktach opowiadają. I idealnie byłoby, żeby ci ludzie te produkty lubili. Czasami patrzysz na sprzedawcę i już wiesz, że on sam nie kupiłby swoich produktów -mimo, że ciebie próbuje przekonać do tego, jakie są wspaniałe.

Kilka dni temu jeden z właścicieli firmy okiennej opowiedział mi o historii swojego pomysłu. Chciał na stronach www przedstawić handlowców na zdjęciach. Klient ogląda zdjęcia i wie, kto pracuje w tej firmie, z kim się spotka. Podekscytowany swoim pomysłem, liczył na to, że taka strona wyróżni jego firmę wśród kilku innych konkurencyjnych na regionalnym rynku.

Okazało się, jednak, że szef zapomniał przekonać do tego pomysłu pracowników. Pewnego zimowego poranka w firmie po prostu pojawił się fotograf, gotowy do uwieczniania dzielnych sprzedawców przy pracy. I nawet większości udało się zrobić zdjęcia przy biurkach, na linii produkcyjnej, przy montażu. Dopiero to, co widać było na tych zdjęciach, sprawiło, że szef się wycofał z pomysłu. Kilkunastu ludzi z minami, które nie zachęciłyby żadnego klienta do odwiedzin. Z wyrazem twarzy, który mówił jedno – „Spadaj!”

Zanim więc pracownik zacznie być twarzą swojej firmy, warto zadbać o to, żeby lubił też ją na co dzień, wtedy kiedy nikt nie każe mu występować na zdjęciach albo na filmie.

Jeden  z przykładów jak „spontanicznie” i z „widoczną radością” na służbowym filmie wyglądają pracownicy pewnej Wielkiej Firmy, możecie obejrzeć w sieci – dobre na przerwę przy kawie i dyskusję o zaangażowaniu pracowników w kształtowanie wizerunku firmy.

http://www.youtube.com/watch?v=wK4AigEa9d4

-----

Akademia REHAU to serwis szkoleniowy dla klientów firmy REHAU. Szkolenia, warsztaty, platforma e-learningowa, podręczniki - czyli know how przydatny do tego, żeby prowadzić firmę w branży stolarki okiennej i drzwiowej.

Masz pytanie? Napisz na akademia@rehau.com

Zajrzyj na www.facebook.com/rehaupl i www.facebook.com/akademiarehau

   

Komentarze

Cytujfin, Środa, 6 lutego 2013
No nareszcie! Ileż można było czekać na ten powrót :) Ps. W sprawie wizytówki.. w ogóle pracownik, który nie ceni swojej firmy potrafi być gwoździem do jej trumny.
Cytuj, Piątek, 8 lutego 2013
Takie gwoździe do trumny sam sobie tworzy właściciel/zarząd/kierownictwo etc. A z czego może wynikać motywacja pracownika? Przede wszystkim z atmosfery i warunków w danej firmie.