Blogi Oknonet.pl

Nowa Generacja Napędów w Novofermie

Czwartek, 28 czerwca 2012

Niezmiernie cieszy mnie, że Novoferm w najbliższym czasie wprowadza na rynek nową generację napędów. Główną zaletą nowej generacji Novomatic będzie ich większa przyjazność dla środowiska, funkcjonalność i estetyczność. Będą po prostu lepsze od tych obecnych.

Co takiego szczególnego jest w nich, że uważam, iż zasługują na Państwa uwagę?

  • Przede wszystkim, rozwiązanie Green Solutions, którą uzyskano poprzez wprowadzenie oświetlenia LED  w standardzie. Zrezygnowaliśmy z używania dotychczasowych żarówek tradycyjnych na rzecz ledówek, co niesie z sobą dużą oszczędność energii. W napęd typu RUN 600 wbudowane są 2 ledy o łącznej wartości 0,4W. W napędzie Novomatic 413 użyto ośmiu ledów, o łącznej wartości 1,6W, co ostatecznie daje jasność porównywalną z 40 Watową żarówką tradycyjną.
  • Ponadto, zgodnie z zasadą  „przyjaźni środowisku”, w napędzie Novomatic 413 wprowadziliśmy bardzo niski pobór energii w trybie czuwania, czyli tzw. „stand-by”. Wynosić ona będzie mniej niż 0,5 Wata!!!
  • Zmieniliśmy także ich obudowę na bardziej estetyczną. Są mniejsze, bardziej kompaktowe, ale z zachowaniem pełni stabilnego połączenia bramy z silnikiem. Do ich budowy wykorzystuje się mniej stali, dzięki czemu zużywa się także mniej energii i redukuje się emisję dwutlenku węgla.

      Napęd typu Novomatic 413, który swoją premierę na rynku polskim ma na przełomie w sierpnia i września, stanowi lepszą wersję Novomatic 403. Jak do tej pory, będzie miał wstępnie szynę zbudowaną z dwóch części. Ma nową obudowę, atrakcyjny design, wyposażony jest oczywiście w oświetlenie LED i w funkcję niskiego zużywania prądu w stand-by. Natomiast napęd RUN 600 wejdzie na rynek w miejsce Novomatic 200 w najbliższych dniach. Run 600 służy do obsługi bram do 7mkw i maksymalnej wysokości 2,25m.W standardzie, tak jak to było do tej pory, jest 3-częściowa szyna do napędu. Łańcuch i wszystkie elementy szyny są w częściach i trzeba złożyć je samemu na budowie. Trwa to ok. 30 minut, ale dzięki temu napęd jest w bardzo atrakcyjnej cenie. Chciałbym tu zaznaczyć,  że to właśnie ten element (szyna w częściach), a nie gorsza jakość silnika obniża cenę napędu. Głowica w tych napędach jest bardzo dobrej jakości i jest produkowana  w naszej fabryce w NovofermTormatic w Dortmundzie w NIEMCZECH, a nie w Chinach.

Oba napędy posiadają też dwa typy pilotów i nie są kompatybilne między sobą, a dokładniej rzecz ujmując:

Piloty RUN 600 (napęd ten jest wyposażony w dwa piloty) nie działają z Novomatic 413, ale piloty z Novomatic 413 (również 2 sztuki) działają z RUN 600.

Programowanie napędów z Nowej generacji Novomatic odbywa się według tej samej filozofii Novofermu, czyli następuje poprzez 3 przyciski. Dokładne informacje, „krok po kroku”, jak zaprogramować swojego pilota można znaleźć na: Informatic-sp.de, dostępna także jako aplikacja na iPhone.

Teraz niemiecka jakość w dobrej cenie ma również atrakcyjny design i jest green!!!

Skomentuj / Zobacz komentarze

Niemiecka jakość od podszewki

Środa, 6 czerwca 2012

Minęło kilka dobrych miesięcy od mojej ostatniej aktywności na łamach oknonetu, co nie oznacza, że nie działo się nic wartego opisania. Wręcz przeciwnie. Postaram się w najbliższym czasie podzielić się z Państwem co lepszymi nowinkami.

Myślę, że warto zaznaczyć, iż w dniach 12-13 oraz 17-18 kwietnia nasi klienci wzięli udział w szkoleniu połączonym ze zwiedzaniem niemieckich fabryk Novoferm. Spotkania były okazją do zapoznania się z zaawansowaną technologią produkcji oraz metodami kontroli jakości stosowanymi w naszych fabrykach.

W ramach wyjazdu nasi klienci odwiedzili fabryki w Dortmundzie (Fabryka Napędów i Sterowań Tormatic z grupy Novoferm oraz Fabryka Bram Segmentowych Garażowych), a także fabryki w Werth (Fabryka Bram Uchylnych Garażowych). Wizyta w Dortmundzie i Werth, oprócz celów szkoleniowych, była doskonałą okazją do zapoznania się ze specyfiką produkcji Novoferm i poznaniem naszej firmy od podszewki.

Na wspólny wyjazd do niemieckich fabryk Novoferm zaprosiliśmy między innymi naszych stałych klientów, z którymi współpracujemy od wielu lat, a którzy nie mieli jeszcze okazji przyjrzeć się z bliska naszym fabrykom. Ceniąc produkty Novoferm za jakość i przystępną cenę, chcieli oni zapoznać się z dokładnym przebiegiem procesu produkcyjnego. Drugą grupą uczestników byli nasi nowi partnerzy handlowi. Wyjazd stanowił dla nich możliwość przyjrzenia się z bliska zaawansowanym technologiom, standardom produkcji naszych bram oraz urządzeń peryferyjnych.

Wyjazd miał na celu nie tylko poznanie zasad na jakich funkcjonuje nasza firma i zdobycie nowej wiedzy – równie ważne były cele integracyjne. Uczestnicy wyjazdu mieli okazję sprawdzić się na torach kręgielni, biorąc udział w zorganizowanym przez Novoferm miniturnieju, który odbył się w centrum bowlingowym „Firebowl” w Dortumdzie – jego zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Skomentuj / Zobacz komentarze

2 x 1 czy 1 x 2 ???

Środa, 27 lipca 2011

     Dziś chciałbym poruszyć kolejny dylemat, przed jakim staje roztropny budowniczy domu. Na pozór może się on wydawać błahy, jednak, czego doświadczyłem na własnej skórze, często jest kwestią sporną wzbudzającą wiele emocji – tych dobrych, ale niestety także i tych złych. Obecny, systematyczny wzrost gospodarczy w Polsce spowodował, iż wielu rodzinom standard życia się nieco podniósł. Przekłada się to m. in. na ilość posiadanych samochodów, coraz częściej na jedną rodzinę przypada więcej niż jeden. W związku z tym,  by sprostać potrzebom ich użytkowników, popularne stało się budowanie garaży podwójnych. I tu właśnie pojawia się problem. Jaką bramę zastosować, by wszyscy użytkownicy byli zadowoleni: jedną podwójną czy dwie pojedyncze?

Pozwolę sobie na krótkie opisanie, z mojego punktu widzenia, plusów i minusów każdego z rozwiązań. Jedna duża brama -  jej główną zaletą jest fakt, iż bardzo ułatwia manewrowanie. Duży otwór powoduje, iż zarówno wjazd jak i wyjazd z garażu stają się prostsze. Co więcej, jeśli garaż nie posiada ścianki działowej, ułatwia operowanie innym sprzętem, gdyż nawet przy dwóch zaparkowanych autach, często można wprowadzić np. kosiarkę czy też inne narzędzia ogrodnicze. Jedna duża brama pozwala na lepsze wykorzystanie płaszczyzny powierzchni garażu.

Kolejnym plusem, często przemawiającym za wyborem tegoż rozwiązania, jest ich wygląd. Wielu użytkowników twierdzi, iż jedna brama dużo lepiej się prezentuje aniżeli dwie. Uważają, iż korzystniej się komponuje zwłaszcza w nowoczesnych domkach jednorodzinnych. Tą kwestię zostawiam Państwu pod rozwagę. Wiadomo, że „De gustibus non est disputandum”. Uważam jednak, iż zarówno w jednym jak i drugim przypadku można znaleźć ciekawe i gustowne wzory.

Następny, ale jakże ważny aspekt, to cena. Panuje ogólne przekonanie, iż jedna podwójna brama jest dużo tańsza aniżeli dwie pojedyncze. Teoretycznie: jedna brama + jeden montaż + jeden napęd = duża oszczędność. W praktyce, jak to zwykle bywa, jest nieco inaczej. Brama dwustanowiskowa jest niemal dwa razy droższa od jednostanowiskowej, ponadto cena montażu i napędu, ze względu na gabaryty, wzrasta o co najmniej 50%. Reasumując, przy wyborze takich drzwi oszczędzamy maksymalnie 10 - 20% w stosunku do drugiego rozwiązania.

Zatem co nam daje garaż z dwoma bramami? Przede wszystkim właśnie te dwie niezależne bramy, którymi możemy manewrować wedle potrzeb. Przy wjeździe/wyjeździe jednego samochodu mamy możliwość otworzenia tylko jednej bramy, dzięki czemu nie dochodzi do zbyt dużego wychłodzenia garażu. W konsekwencji jest to dla nas duża oszczędność energii, stwarzamy także znacznie korzystniejsze warunki do przechowywania samochodów i innych pojazdów. Zimą zbytnio się nie wychładzają a latem nie nagrzewają.

Ponadto w domach jednorodzinnych, garaż, zaraz obok strychu lub piwnicy, często stanowi miejsce składowania „chwilowo niepotrzebnych, ale na pewno kiedyś niezbędnych” rzeczy. Zamontowanie dwóch bram stwarza więcej możliwości ukrycia tegoż bałaganu. Otwarcie jednego skrzydła wprowadza zdecydowanie mniej światła do środka, dzięki czemu, to co ma być ukryte przed okiem sąsiadów i przechodniów, zostaje w półmroku. Możemy także „kolekcjonować” te rzeczy w tej części, która jest rzadziej używana.

I tak, jak widać, oba rozwiązania mają swoje złe i dobre strony. Przy wyborze musimy przeanalizować, co jest dla nas najważniejsze, jakie dodatkowe funkcje będzie miał spełniać owy garaż. Osobiście zarekomendowałem swoim rodzicom rozwiązanie z dwiema bramami. Tata jest zadowolony. Mama do tej pory twierdzi, że jedna duża byłaby lepsza…

 

Skomentuj / Zobacz komentarze

iVision - sterowanie z przyszłością

Niedziela, 12 czerwca 2011

Dziś chciałbym Państwu opowiedzieć o nowych, wydaje mi się bardzo ciekawych  rozwiązaniach, jakie firma Novoferm  wprowadza na rynek w zakresie elektroniki obsługującej bramy przemysłowe i pomosty przeładunkowe – popularnie zwane rampami.

Dlaczego to takie innowacyjne?

Bo wszechstronne, estetyczne i funkcjonalne !!

Novoferm jako pierwsza firma na rynku wpadł na pomysł, iż w ramach „ułatwiania sobie życia”, także w pracy, warto stworzyć jedno sterowanie, które będzie jednocześnie obsługiwało bramę i rampę. Takie myślenie przyniosło wiele korzyści. Po pierwsze: cała elektronika została zredukowana do tylko jednej, estetyczne wykonanej, skrzynki, czyli zajmuje dużo mniej miejsca przy bramie. Nie są potrzebne ani dodatkowe sterowniki ani okablowanie między bramą a rampą. Montaż jest przez to zdecydowanie łatwiejszy, a co za tym idzie szybszy i tańszy. Co więcej, postaraliśmy się także o prostą obsługę tegoż sterowania za pomocą trzech intuicyjnych przycisków. Centralka z serii iVision, bo tak nazywa się ta nowość, zostało wyposażone w funkcję automatycznego powrotu, co oznacza  zamknięcie doku (=> cofnięcie doku + zamknięcie bramy) przy pomocy jednego przycisku.

i-Vision jest to własna produkcja firmy Novoferm, a dokładnie firmy – córki Tormatic. Produkty w ramach tej serii łączy nie tylko łatwy system sterowania, jednolity dla całej serii, ale także wysoka jakość, gdyż są całkowicie made in Germany. Chyba jako jedyni na rynku, sprawdzamy działanie każdej sztuki gotowego produktu w warunkach naturalnych. Na serię iVision składa się 5 głównych rodzajów sterowań:

a.       iVision T100 – sterowanie tylko bramą

b.      iVision HA -  sterowanie tylko rampą z wargą uchylną

c.       iVision TA – sterowanie tylko rampą z wargą wysuwną

d.      iVison HAD – sterowanie brama i rampa uchylną

e.       iVision TAD -  sterowanie bramą i rampą wysuwną

Te dwa ostatnie sterowania, zwane często sterowaniami kombi, wykorzystują funkcje dokowe bram.

Bardzo interesującą funkcją nowych sterowań jest ich uniwersalność. W przyszłości można będzie je wykorzystywać nie  tylko do bram Novoferm, ale także do bram innych producentów. Obecnie używane są już niekiedy jako część serwisowa do bram innych producentów oraz mogą zastąpić sterowania GfA.

Jakie to proste i wygodne, prawda?

Skomentuj / Zobacz komentarze

Poczujmy się bezpiecznie we własnych domach. Drzwi przeciwpożarowe.

Czwartek, 19 maja 2011

W branży budowlanej działam już wiele lat i nadal jestem nią tak samo mocno zafascynowany. Jest jednak, według mnie, z nią pewien problem. Mimo, wydawałoby się bogatej oferty czasopism, portali, programów TV o tej tematyce, stale wyczuwalny jest niedosyt informacji. Uważam, iż budownictwo jest tak szerokim i pojemnym działem, dodatkowo stale rozwijającym się, iż każde kolejne źródło  wiedzy o nim, to kolejny krok w polepszaniu komunikacji między producentami, dystrybutorami a odbiorcami produktów, a niezwykle ważne jest by interakcja ta była niezawodna. Stąd pomysł na bloga.

Słowa, które tu zamieszczę, adresować będę głównie do klientów indywidualnych, osób prywatnych, do tych,  którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę nt budownictwa i wynika to bądź z potrzeby chwili/sytuacji bądź z zainteresowań. Żywię dużą nadzieję, że moje wieloletnie doświadczenie będzie Wam pomocne w podejmowaniu decyzji dotyczących inwestycji: tych często najważniejszych w życiu, jaką jest budowa domu; i tych mniejszego pokroju – remont, przebudowa. Będę pisał przede wszystkim o produktach, zarówno o tych klasycznych jak okna, drzwi, ale także o różnych innowacyjnych rozwiązaniach i o ciekawostkach branżowych.

Dziś Waszą uwagę chciałbym skupić na podstawowym, choć niestety nadal zbyt mało popularnym produkcie, jakim są DRZWI PRZECIWPOŻAROWE.

I tu pragnę, byście dostrzegli pewien dysonans, którego, niestety, często jesteśmy uczestnikami. Z jednej strony tak wiele mówi się o bezpieczeństwie, o tym jakie jest ono dla nas ważne, w wielu miejscach chcemy je sobie zapewnić  poprzez stosowanie dodatkowych opcji np.: foteliki dla dzieci w samochodach, dodatkowe poduszki powietrzne, dodatkowe ubezpieczenia na wyjazdach zagranicznych, czy też zakładanie alarmów w domach, na posesjach.  Kampanie dotyczące bezpieczeństwa są zdecydowanie naszą mocną stroną.

Niestety jednak, często  w tym całym gąszczu dodatków zapominamy o podstawach, czyli o produktach zwykle odgrywających główną rolę w zachowaniu bezpieczeństwa. Takim właśnie produktem  są drzwi przeciwpożarowe.

Drzwi przeciwpożarowe w domkach jednorodzinnych z garażem  mają za zadanie oddzielać powierzchnię  mieszkalną od gospodarczej. W przypadku pożaru, dzięki swej stabilnej konstrukcji zatrzymują one ciepło i ogień. W tego typu miejscach najczęściej wykorzystywane są drzwi o klasie EI30. Oznacza to, iż w laboratoryjnych warunkach symulujących pożar przez minimum 30 minut drzwi te będą stanowiły barierę dla ognia i wysokiej temperatury, nie pozwolą przedrzeć się do następnego pomieszczenia. Owe 30 minut są często w takich przypadkach kluczowymi.

Mimo tak oczywistych pozytywów płynących z zamontowania drzwi przeciwpożarowych w swoich domach, nie jest to nadal popularne. Dziwi mnie to, gdyż drzwi te są tylko niewiele droższe od tych normalnych, a dają dodatkowe poczucie bezpieczeństwa. Ponadto produkowane są w wielu wariantach: można wybrać materiał, z którego mają być zbudowane oraz kolor wykończenia. Każdy na pewno będzie mógł sobie dobrać takie, aby nie kłóciły się z estetyką jego mieszkania.

Na koniec jeden jeszcze warunek:  Pamiętajcie iż, ABY DZIAŁAŁY, MUSZĄ BYĆ ZAMKNIĘTE !!

Skomentuj / Zobacz komentarze