Blogi Oknonet.pl

Bo pozycjonowanie to jest nielegalne, proszę pani !!!

Poniedziałek, 16 maja 2011

Nawiązując do bloga Finlandii odnośnie konieczności posiadania strony internetowej, chciałabym poruszyć temat związany z koniecznością (?) pozycjonowania swojej witryny.

Jedni pozycjonują się we własnym zakresie, inni korzystają z linków sponsorowanych, zatrudniają firmy zewnętrzne, jeszcze inni nie pozycjonują się w ogóle…

My postanowiliśmy sprawdzić fachowość i profesjonalizm agencji SEM. Przedstawiciel jednej z firm w Bydgoszczy (sam Prezes)  –  Pan X już na początku wzbudził we mnie podejrzenia, a zarazem kobiecą dociekliwość…

Jedno z pierwszych pytań dotyczyło referencji od dotychczasowych klientów. Usłyszałam „ nie proszę pani, wolałbym o tym nie mówić, to są sprawy poufne i nie chcę się tym chwalić”. OK pomyślałam, robi się ciekawie…

Dowiedziałam się, że firma zajmuje się "ogólnie internetem", a na rynku działa już od 30 lat (!!!!!), że linki sponsorowane w google to te różowe, a wyniki organiczne to te pozostałe…Najlepsze jednak było wciąż przede mną….

Pan Prezes zdradził, że jego firma kilka razy miała do czynienia z prawnikami Google`a. Tłumaczył, że przecież pozycjonowanie jest nielegalne i że „wszystkie inne firmy tak samo robią”. I że my też na pewno działamy nielegalnie…

 

I Wy na pewno też działacie nielegalnie… :) 

Komentarze

CytujA, Czwartek, 19 maja 2011
Bardzo ciekawe :), nie zdawałem sobie sprawy z złożoności tego tematu... Wniosek jest taki: róbmy dobrze swój biznes, róbmy swoje, bo to 70% sukcesu, na pozostałe 30% składa się tysiąc takich spraw jak pozycjonowanie. Czy zgadzasz się ze mną? A
Cytuj, Piątek, 20 maja 2011
Jeśli chodzi o sukces firmy w internecie - uważam, że 70 % to właśnie dobre pozycjonowanie swojej strony. A żeby móc się pozycjonować, to trzeba się na tym po prostu znać. Pozostałe 30 % to właśnie robienie dobrze swojego biznesu - cokolwiek miałeś przez to na myśli :)
CytujA, Piątek, 20 maja 2011
Zgadzam się z Tobą, że na sukces składa się w 70% pozycjonowanie... ale na sukces w internecie:). Natomiast podtrzymuję, że to i tak te pozostałe 30%. Możesz się wspaniale wypozycjonować, ale jeśli pozyskani partnerzy będą rozczarowani współpracą to ich nie utrzymasz, a klienci nie przyprowadzą kolejnych.
Cytuj, Piątek, 20 maja 2011
Oczywiście, możemy mieć piękną stronę, być w top3 w wynikach wyszukiwania, ale i tak internet nie zastąpi nam kontaktu bezpośredniego z klientem, fachowości, rzetelności, kultury słowa itp... internet internetem, a życie życiem...pozdrawiam.
Cytujfin, Sobota, 21 maja 2011
Pozycjonowanie.. proces wymagający dużego nakładu pracy :) Przeczytałem internetowe poradniki, bo chciałem podobić swoje wyniki. W praktyce wymaga to systematycznej, codziennej pracy. Po czasie porzuciłem rozsiewanie linków, zakładnie wpisów w katalogach. Wróciłem do podstaw, czyli tworzenia strony w taki sposób, by "sama" znalazła się wysoko. W sklali lokalnej łapie się w pierwszej stronie wyników, ale dlatego, że treść strony została zaakcpetowana przez klientów. Mam konkurentów, którzy są wyżej, ale zawartość ich stron to notki przepisane ze stron producentów. Czy Klient zatrzyma się tam na dłużej? Czy pójdzie szukać dalej istotnych dla niego informacji? Można się sztucznie podbijać, ale.. co to da poza sastysfakcją własciciela strony?Chyba że chodzi wyłacznie o to, żeby się pokazać.
Cytuj, Sobota, 21 maja 2011
I jeszcze wracjąc do słow Prezesa agencji.. no ładnie:) Pozycjonowanie jest nielegalne? Chyba że stosują chwyty poniżej pasa. Wówczas jest nieetyczne. Ale mam wrażenie, że Pan prezes chciał się pokazać przez swoją potencjalną Klientką:)
Cytujjubra, Sobota, 21 maja 2011
Nie chcąc rozdmuchać dyskusji na temat pozycjonowania bo jest tego od groma na specjalistycznych portalach, muszę jednak podeprzeć opinię - szkoda że "anonima". Proszę sobie wyobrazić ilu reklamujących się w sieci producentów okien używających naturalnych słów kluczowych "okna", "najwyższa jakość".... itp. znajdzie swoje miejsce na pierwszym miejscu. Jeżeli tam dotrze to zbankrutuje (zwłaszcza mały-nie mylić z coca colą). Oślepionych pozycją w "necie" zapytam ile kosztuje kliknięcie w/w słów kluczowych abyśmy znaleźli się na pierwszym miejscu producentów okien (ci co są na pewno nie powiedzą lub skłamią). Poprzez jakość dbajmy o swoją markę, a znajdziemy się tam gdzie Coca Cola .....???.
Cytuj, Poniedziałek, 23 maja 2011
Dlatego dobrze jest mieć w firmie pracownika, który zna się na pozycjonowaniu i w ramach swoich obowiązków może się tym zająć. Pan Prezes miał po prostu pecha, że trafił do nas....
Cytuj, Poniedziałek, 23 maja 2011
Pracownik?Jako świadomy "potęgi" pozycjonowania nie podjął bym tego zakresu działań. Bo szef rozliczy mnie przecież z wyników.. a nie zawsze strona jest w pierwszej dziesiątece wyników. Częśto jest nadal na "entej" stronie wyświewietleń. Non stop śledzę swoje statystyki i widzę jakie rezultaty daje profesjonalne pozycjonowanie. Z reguły umowy są min 6 miesięczne, więc strona powoli pnie się do góry, aż osiągnie zamierzony cel. Widuję ją przez chwilę na szczycie i tak niby bez powodu zaczyna powoli spadać (to oznacza że umowa się skończyła i strona nie jest juz podbijana przez agnecję), wiec jestem przekonany, że firmy zajmą się tym lepiej:)
CytujBartosz Grabczyński, Piątek, 3 czerwca 2011
Pozycjonować, TAK z głową. Google za pozycjonowanie może ukarać stronę wykreśleniem jej z indexu. Należy określić "target", nie ma sensu pozycjonować się na OKNA, DRZWI, BRAMY. Sugeruje pozycjonować się na frazy dwu wyrazowe, regionalne, dopasowane do oferowanych produktów. Jeśli ktoś jest zainteresowany mogę po przyjacielsku udzielić kilku porad :) dla konkretnego przykładu.
Cytuj, Poniedziałek, 6 czerwca 2011
Chociaż nie jesteśmy przyjaciółmi - chętnie posłucham tych kilku porad, może nawet zabiorę głos w dyskusji :)
Cytujbackspace, Sobota, 11 czerwca 2011
Wysoka pozycja strony w wyszukiwarkach nie zawsze wymaga klasycznego jej "pozycjonowania". Popieram "naturalizm" fina:-). To dobra droga, ale dość długa. Gdybym miał coś radzić blogerom, to zanim podejmiecie decyzję o zleceniu takiej usługi najpierw sprawdźcie czy wasza strona jest zbudowana w prawidłowy sposób oraz jak często zmienia się i jakiej jakości jest jej kontent, czyli zawartość. Bez tego wydłuża się czas uzyskania zamierzonej pozycji dla określonej frazy, a wraz z tym rosną koszty. Co dla Was i wszego zleceniobiorcy nie jest bez znaczenia, bo jak słuchy niosą kończą się czasy umów pozycjonerskich płatnych po "uzyskaniu wyniku".
CytujBartosz G., Wtorek, 14 czerwca 2011
Najważniejsze co jest do zrobienia na kolbud.pl Ustawić unikalne tytuły,opisy,słowa kluczowe dla stron np. strona "Bramy segmentowe" ma tytuł "Bramy przemysłowe" to samo tyczy się opisów. Zmienić znaczniki z nazwami na podstronach z

na

. Zgłosić stronę do katalogów internetowych. Po tych działaniach gwarantuje TOP1 ;) bo mało która firma z tej branży się pozycjonuje na te hasła.

CytujBartosz Grabczyński, Wtorek, 14 czerwca 2011
Widzę, że system komentarzy nie działa prawidłowo chodzi o zamianę znacznika

na

.

Cytujdział it, Czwartek, 16 czerwca 2011
Widzę, że system komentarzy nie działa prawidłowo chodzi o zamianę znacznika na .
<h1> naprawione </h1> :)