Blogi Oknonet.pl

Spam roku

Wtorek, 15 października 2013

 

Późna jesień- jeszcze chwila i głowę nam zajmą promocje zimowe. Więc to dobry czas na ogłoszenie konkursu – SPAM ROKU. Nie czuję się upoważniony by przyznawać główną nagrodę – niech to zrobi Szanowna Akademia.

Spam reklamowy – coś co nas, zorientowanych cholernie drażni. Jak można być tak głupim, by udawać klienta i pisać sobie pochwały. Właściwie to nie jest głupie – sam pomysł można lekko zmodyfikować i mieć z tego korzyści. Ale zwykle taka kampania wypada bardzo blado..

Jest taki portal, gdzie można zlecić akcje „marketingu szeptanego”. Na Wasze ogłoszenie odpiszą chętni – oferują się zwykle po 2 zł od postu – desperaci wystawiają się nawet za 50gr. Tylko.. że zlecający kompletnie nie mają pojęcia, że ich wymagania – po kilkadziesiąt postów dziennie/tygodniowo na kilometr śmierdzi sztuczną reklamą. Czasem posty piszą sobie sami – w firmie. To zwykle jest jeszcze słabszy poziom. Nie będę tego rozwijał – zainteresowani i tak nie mają czasu czytać.

Parę nominacji (sorry jeśli kogoś pominę).

Voks – podobnie jak Hornan – mieli swoją kampanię blisko rok temu. I nie była ona wcale zła, ale spokojnie dało się ją wyłapać. Widać było jednak, że zlecili to komuś z doświadczeniem.

Sappor z Wielkopolski. Tyle zapamiętałem. I nuda.. po prostu bardzo niski poziom reklam.

Czerwniak – drzwi. Wyjątkowo mierne wpisy wychodzące z założenia – nie ważne jak – byle by pisali. Na jakimś forum dostał nawet dopisek przy nicku - „lubię spamować”. Myślicie że zauważył? Dalej robił swoje:)

Viking – drzwi kompozytowe. Przestali już, bo internet się do nich odezwał głosami niezadowolonych..

Jakiś diler Drutów (a nawet dwóch z Krakowa) - nawet nie napiszę ich nazwy – ale „szaleją” w sieci.

Szczecin. Jest w tym mieście kilku przedstawicieli silnych marek. I praktycznie każdy - jeden przez drugiego – spamują w sieci. Ostatni był zdaje się „rojalhałs”. :)

Polskone – bardzo stara akcja – wręcz sprzed kilku lat – wyraźnie było widać, że szef nakazał wszystkim nowo zatrudnionym takie budowanie marki :)

Gierda – temat najświeższy. Całkiem niezły – agencja się stara, ale chyba ma ustawiony wysoki limit postów, bo zaczynają się powtarzać, co wygląda już sztucznie.

 

Vetrex, Cal, Oknoplast. Nie nie.. oni nie spamują a jest ich pełno w sieci i ich nazwy niosą się same. Zwyczajnie robią dobre rzeczy, dbają o swój wizerunek, słuchają rynku. I mają z tego profity.

To na razie tyle. Czekam na inne nominacje..

 

Skomentuj / Zobacz komentarze