Blogi Oknonet.pl

Zapowiedź dostawy

Piątek, 24 kwietnia 2015

Dziś wpis z innej serii: skierowny do „szefa” firmy – dostawcy. Odkąd padło dla mnie blokno, mam niedosyt „rozmowy” z moim przełożonym. Więc tak sobie do niego piszę..

Dożyliśmy czasów, że informowie swoich odbiorców o planowanej dostawie jest normą. Po pierwsze wypada się zapowiedzieć i nie brać z zaskoczenia, a diler nie będzie miał wymówki że nie wiedział i nie ma komu rozładować towaru. Po drugie - diler będzie miał jedną wymówkę mniej (typu „nie wiedzialem..”) na brak kasy.

A jak to zrobić? Można zadzwonić. Miałem okazję przekonać się jakie to upierdliwe(zajęte, nieodbiera itd) kiedy pracowałem w dziale handlowym. Ale to były lata temu.

Dziś normą jest wysłanie e-maila. Krótki, prosty. Jutro dostawa, numery zleceń, czasem nr telefonu di kierowcy. Niektórzy wysyłają tylko fakturę i przesyłają jej PDF – i ja już wiem co i w jakiej cenie jedzie. Mogę wtedy ewentualnie zadzwonić zwrotnie i wyjaśnić jeśli czegoś brakuje lub kwoty się nie zgadzają.

To takie proste... ?


Komentarze

Cytujmeraś, Wtorek, 28 kwietnia 2015
e-mail z numerem zlecenia, terminem dostawy, nr. telefonu do kierowcy, wysłany min. kilka dni przed dostawą - TO MUSI BYĆ STANDARD !
Cytuj., Czwartek, 30 kwietnia 2015
Kilka dni? to przesada. W czasach terminów 10-14dniowych i standardów "just in time" okna są robione dzień - dwa przed dostawą.
Cytujmeraś, Poniedziałek, 4 maja 2015
ale chyba jest jakiś plan na te profile i szyby ( chodzi o dzień w którym będą składane ) ?